Меню

Готуємо свою машину до зими

Октябрь 28, 2017 - Советы
Готуємо свою машину до зими

Температура повітря стрімко знижується і падає нижче нуля.

День став коротшим, а опади у вигляді снігу вже не дивують.

Стало бути, пора підготувати автомобіль до холодів, якщо ви досі цього не зробили.

Хороша новина: від вас не потрібно нічого надприродного. Зараз підготувати машину до холодного часу року може будь-яка людина, навіть не володіє спеціальними знаннями. Просто потрібно виконати наступні 7 пунктів.

Поміняти гуму

Найважливіший і очевидний момент — поміняти літні шини на зимові. Якщо вас мучать сумніви, чи дійсно потрібно це робити, повідомляємо: обов’язково! Літня гума за температури нижче +7 градусів за Цельсієм стає жорсткою і не забезпечує належного зчеплення з дорогою, тому їздити на ній взимку небезпечно, яким би дорожнім асом ви себе не вважали.

А от далі перед автомобілістом зазвичай постає питання: яку саме зимову гуму вибрати? Оскільки цій темі присвячена не одна стаття, відповімо узагальнено — вибирайте хорошу!

Це означає, що зимові шини повинні відповідати рекомендаціям, запропонованим виробником, і добре виступати в тестах спеціалізованих видань. Шиповану чи ні? Якщо не збираєтеся їздити за кордон, краще — шиповану. І не треба боятися, що від їзди по сухому асфальту шипи обов’язково вилетять. Сучасні шини проектуються так, що шипи закріплені дуже міцно, а робоча частина шипа при їзді по твердим покриттям топиться.

Результати шинних тестів останніх років показують, що гальмівний шлях у шипованих шин менше, ніж у нешипованих, навіть на мокрому асфальті. Втім, взяти «липучку» (як ще називають зимову нешиповану гуму) теж можна. Головне — щоб це була чудова модель відомого виробника, що зарекомендувала себе на тестах.

Перевірити акумулятор

У холодну пору року навантаження на автомобільний акумулятор набагато вище, ніж у теплу. Тому йому потрібно приділити пильну увагу. Якщо ви прийшли холодним ранком, а автомобіль не «горить бажанням» швидко і безпроблемно заводитися, саме час подумати про перевірку батареї або її заміні. Пам’ятайте, що середній термін служби акумулятора — шість років. Щоб батарея прослужила як можна довше, стежте за чистотою в районі клем, а також за рівнем електроліту.

Якщо насуваються суворі морози, а вам обов’язково треба їхати, може знадобитися віднести акумулятор додому і зарядити його за допомогою зарядного пристрою.

Знаєте, як знімати акумулятор? Ні? Тоді запам’ятовуйте. Всі роботи виконуйте на справжньому автомобілі з вимкненим запалюванням. Відкриваєте капот, знімаєте захисну кришку на акумуляторі (якщо вона є) і потім спочатку від’єднуєте негативну клему (вона відзначена знаком «–»), і тільки потім — позитивний (зі знаком «+»). Так ви убезпечите себе і свою машину від неприємностей. Коли будете встановлювати заряджений акумулятор, діяти потрібно в зворотній послідовності, тобто спочатку ви під’єднуєте позитивну клему («плюс»), а потім — негативну («мінус»).

Залити незамерзайку

Цей пункт викликає найменше труднощів і його вміють виконувати всі водії. Як тільки температура опустилася нижче нуля — в бачок омивача необхідно долити незамерзаючу рідину. Крім жартів: це — питання безпеки. Справа в тому, що річна «омывайка» або вода навіть при близьконульових температурах на склі перетворяться в тонку плівку з льоду, яка перекриє вам огляд. Тож вирушайте в магазин.

Яку брати? Знову-таки відповідь буде одна — «хорошу». Що ж стосується температури, на яку розрахована незамерзайка, то купуйте відразу ту рідину, що розрахована на серйозний мінус (наприклад, -25 С). Хто знає, як довго ви з нею проездите, і які стоятимуть морози. Нещодавно залили в бачок річну рідина? Купіть засіб-концетрат і додайте його прямо в бачок омивача. Загалом, обов’язково виконайте цю просту, але важливу процедуру.

Перевірити двірники і почистити скла

У зимовий час на щітки склоочисників доводиться підвищене навантаження, особливо на наших дорогах. Тому ще до настання холодів перевірте ефективність двірників. Якщо навіть під час звичайного дощу щітки залишають розводи, прийшов час їх поміняти. І не женіться за уявною економією і не думайте, що поміняєте пізніше. Якщо здається, що щітки труть вже «не так», міняйте їх відразу ж.

Інший важливий аспект — запобігання запотівання стекол в салоні. Про те, як боротися з запітнілими стеклами, ми вже розповідали. Найважливіше, що треба пам’ятати в цій ситуації, так це те, що брудні скла потіють швидше чистих, тому що крапельки води конденсуються на частинках пилу. Тому почистіть скла зсередини — і здивуєтесь, наскільки скло буде менше потіти!

Змастіть ущільнювачі

Цей пункт багато водіїв ігнорують, і абсолютно даремно. Взимку двері може з легкістю примерзнути так, що її буде важко відкрити. І якщо спробувати відкрити примерзлу двері силою, то ви швидше за все порвете дверний ущільнювач. Але цього можна уникнути — просто змастіть дверні ущільнювачі силіконовою змазкою ще до настання холодів. Те ж саме стосується і замків — заздалегідь купіть розморожувач і залийте його в замкову щілину. І, на всяк випадок, покладіть ще один флакончик будинку — в найсуворіші морози воно вам напевно стане в нагоді.

Поміняйте масло (при необхідності)

Раніше у водіїв було чітке правило: для літа використовується одне масло, для зими — інше. Однак двигуни більшості сучасних автомобілів заливаються сучасні всесезонні масла, які здатні працювати при негативних, так при позитивних температурах.

Це рішення — універсальне. І в цьому полягає його плюс, так і мінус. Одна з ключових характеристик масла — це його в’язкість. Наприклад, масло з індексом SAE 10W-40 здатна зберігати свої властивості при температурах від -25 до +40. А що, якщо ви живете в більш холодному кліматі, де -25 — це не низька, а зовсім звичайна зимова температура?

Тоді вам потрібно зимове масло з іншими характеристиками (наприклад, з індексом 0W або 5W). Якщо ви в цьому нічого не розумієте — просто зв’яжіться з офіційним дилером вашої марки і поцікавтеся, яке масло рекомендує заливати виробник на зимовий період.

Перевірте світлотехніку

Взимку світловий день стає дуже коротким, тому обов’язково перевірте роботу всіх світлових приладів — фар, «противотуманок», стоп-сигналів, поворотників. При необхідності замініть лампочки або запобіжники.

Ця операція займає лічені хвилини, зате ви не залишитеся «сліпим» на темній дорозі. З оптикою все в порядку? Не забувайте регулярно очищати її від бруду, льоду і снігу.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

%d такие блоггеры, как: