Об’їзну дорогу «Південний обхід Дніпра», що сполучає траси на Запоріжжя і Кривий Ріг почнуть будувати навесні 2018 року, розповів радник голови ДнепрОГА Юрій Голік на своїй сторінці в Фейсбук. «За роки міцних господарників у владі з усіх доріг в області була зроблена, за великим рахунком, одна. Перша черга так званої об’їзної навколо Дніпра, що з’єднала Криворізьку і Запорізькі траси.
До речі, не має як, наприклад, Париж, радіальної структури Дніпро, строго кажучи, об’їзної не може мати в принципі. Саме тому, те, що всі називають «об’їзної», в документації іменується як «Південний обхід Дніпра». Ось саме перша черга цього обходу і була зроблена в роки стабільності та тому що послідовний. Аж 17 км. Що досі підноситься як великий подвиг всіх часів і народів.
У 2017-му році, в ситуації Укравтодору «гроші були, гроші будуть, грошей немає» — коли йому обіцяного фінансування так і не виділили і Укравтодор змушений був затикати дірки, а не робити раніше заплановане, ми тільки в раніше вбитої геть Миколаївці, на одній з трас, які ми капітально ремонтуємо у цьому році, зробили 14 км дорожнього полотна в три шари загальною товщиною 35 див. В тій самій Миколаївці, по дорозі в якій я їхав у далекому 1999-му році і дивувався, як такі дороги взагалі існують. Ще приблизно 350 км ми зробили в цьому році доріг в межах населених пунктів області. Стільки ж, скільки і роком раніше.
При цьому, ми вважаємо, що зробили мало і з кожним роком робити більше і більше незалежно від того, хто відповідає за фінансування — ми як ОДА або Укравтодор, не має до 01.01.2018 р. жорстко закріплених джерел фінансування і страждає від цього, як і ми. Навіть в умовах, коли багато років дороги в області не робилися та інфраструктури для їх ремонту ще два роки тому в області просто не було — не було ні сучасних асфальтобетонних заводів, ні дорожньо-будівельної техніки, ні, найголовніше, людей — робітників та інженерів, здатних не то щоб робити дороги якісно, а для початку їх правильно проектувати. За два роки все це в області вже з’явилося в кількості більшій, ніж у будь-якій області нашої країни.
Регулярно звітуючи про зроблене в сухому цифровому вигляді, ми чуємо незадоволені «зроблено мало, зроблено не те, що зроблено не там, зроблено не під моїм вікном». Часто чуємо від попередніх керівників області, які коментують в FB під псевдонімами.
Все ж, кожен з живучих нині швидко звикає до хорошого і набуває звичку вимагати від представників влади, яких він може тэгнуть в FB, того, про що ще п’ять років тому не міг навіть мріяти.
Радує інше.
Технократи завжди доводять до розуму кинуте на півдорозі стабільними і послідовними. Вислуховуючи при цьому в процесі один мільйон рад, як і що їм правильно робити і чому.
Саму «об’їзну» ми починаємо добудовувати вже навесні наступного року. Половина від суми, потрібної для добудови другої черги до Південного Мосту областю вже отримана. Перевіряється і вивіряється вся технічна документація, потім торги, переможець і навесні старт робіт на ній.
І вже звичні чергові дитячі садки, школи, медіатеки, ресурсні кімнати, стадіони, парки, лікарні і ЦНАПы ми будуємо, реконструюємо і капітально ремонтуємо у наступному році, як і в цьому.
Підозрюю, що це все одно не зменшить кількість незадоволених, але точно створить ще додаткових робочих місць для тих, кому краще і зрозуміліше працювати, проектувати і будувати, змінюючи середовище навколо себе, ніж нити і ностальгувати за кпрс», — написав він.