Кабмін передбачив у проекті держбюджету-2018 пункт про те, що, якщо керівництво Києва в 2018 році витратить з міського бюджету на будівництво лінії метрополітену на Виноградар і Подільсько-Воскресенського мосту не більше 3,6 млрд гривень, що на цю суму буде погашений борг столиці перед державою. У бюджетній комісії Київради підтверджують, що такий алгоритм узгоджений, але сподіваються обійтися меншою сумою в розрахунку на інвесторів.
Про можливе взаємозалік на суму до 3,6 млрд гривень KV стало відомо з проекту постанови Верховної Ради України від 19.10.2017 року «Про висновки і пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2018 рік».
Згідно з проектом постанови, за результатами розгляду в першому читанні проекту Закону України про Державний бюджет України на 2018 році, поданого Кабінетом Міністрів, Верховна Рада постановляє включити в проект Закону статтю №29, прямо стосується виділення коштів на будівництво метрополітену в Києві. «У разі здійснення в 2018 році перерахувань з бюджету Києва на будівництво Подільсько-Воскресенського мостового переходу через річку Дніпро в Києві (але не більше 1 млрд гривень) і на будівництво ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі Києва (але не більше 2,6 млрд гривень), Міністерство фінансів спише в обсязі перерахованих коштів частина зобов’язань Київради щодо погашення заборгованості перед державою»,- сказано в документі.
Як повідомила KV член бюджетної комісії Київради Алла Шлапак (фракція «Єдність»), такий варіант був узгоджений комісією після тривалих переговорів між Київською міськдержадміністрацією (КМДА) і Мінфіном.
За її словами, у списанні потребує борг Києва перед державою, що виникли у зв’язку з тим, що борги по зовнішніх запозиченнях, здійснювані в 2005 і 2011 роках, в 2016 році були переведені в державний борг шляхом додаткового випуску та розміщення облігацій зовнішніх державних позик України. Після цього Мінфін і повідомив столичну владу про виникнення заборгованості перед державою.
Нагадаємо, в 2005 році Київ напряму позичив 117,4 млн доларів США, а в 2011 році — 233,7 млн доларів США.
Читайте: Держава погасить борги Києва на 351,1 мільйона доларів
При цьому, Алла Шлапак вважає, що виділити з міського бюджету на будівництво обох об’єктів у результаті можуть і меншу суму.
“Навряд чи в наступному році з міського бюджету буде виділено саме 3,6 млрд гривень на метро і Подільський міст. Адже, на даний момент місто розглядає варіанти залучення інвесторів для того, щоб добудувати ці об’єкти», — інформувала Шлапак.
Як раніше повідомляла KV, в серпні 2017-го КМДА затвердила витрати на будівництво метро на Виноградар. Згідно з кошторисом, на це знадобиться більше 11 млрд гривень. Строк будівництва, згідно з документом — 107,5 місяців. Тоді ж київський мер Віталій Кличко говорив, що метро на Троєщину з’явиться лише в тому випадку, якщо столична влада зможуть добудувати Подільсько-Воскресенський міст. Кличка стверджував, що на будівництво цього мосту Києву потрібно ще півмільярда євро.