Що потрібно знати водіям про нові штрафи за паркування


З сьогоднішнього дня набув чинності закон, що дає поліції право штрафувати і навіть забирати на евакуаторі автомобілі, без належних підстав припарковані на місцях для осіб з інвалідністю. Як повідомили в прес-службі патрульної поліції, копи вже орієнтовані карати порушників. При чому, адмінпротокол може бути виписаний, навіть якщо вони згодні прибрати неправильно припаркований автомобіль.

«За інформацією, яку нам надав відділ адмінпрактики, патрульні вже можуть працювати у відповідності з цим законом. Якщо автомобіль стоїть на місці для людей з інвалідністю і немає ознак, що на це у нього є право, то громадяни можуть викликати патруль. Якщо водій знаходиться в машині, вони складають постанову. Якщо складається така ситуація, що водій в машині є і він готовий перемістити автомобіль, то свою постанову за цю парковку він все одно отримає. Якщо в машині особи немає, викликається евакуатор і машину евакуювали. З сьогоднішнього дня патрульні вже орієнтовані боротися з такими порушеннями», — кажуть у прес-службі патрульної поліції України.

Також у поліції звертають увагу, що мова йде тільки про паркування, обладнаних у відповідності з держстандартами. «Дія закону поширюється в тому числі і на стоянки біля супермаркетів, торгових центрів. Але там інколи бувають переносні знаки (маленькі, не відповідні стандарту). Закон у таких випадках не працює. А якщо там все по стандарту зроблено — питань немає», — сказали autonews.ua у прес-службі патрульної поліції.

ВИРОБЛЯЮТЬ МЕХАНІЗМ ДЛЯ КАВЕРЗНИХ СИТУАЦІЙ
Зрозуміло, що в перший день роботи закону у автомобілістів з’явилися питання, пов’язані з тонкощами його застосування. Наприклад, як бути водієві, який привіз людини з інвалідністю і чекає його на спецпарковке, поки той не повернеться? Або як членам сім’ї інваліда доводити правомочність використання наклейки «Інвалід», якщо вони теж користуються цим автомобілем? До речі, в законі також сказано, що крім співробітників органів внутрішніх справ складати протоколи про адмінпорушення (т. тобто, виписувати штрафи) можуть також «члени громадських організацій осіб з інвалідністю, уповноважені на це виконкомами».

Якою буде механізм складання і «роботи» таких протоколів, а також врегулювання попередніх спірних моментів, поки не зрозуміло. «Це досить новий процес, тому зараз Департамент патрульної поліції виробляє єдину позицію щодо паркування», — пояснили нам у прес-службі патрульної поліції.

За словами автоюристов, поки не буде цих повних роз’яснень, у водіїв (у тому числі і законослухняних) з патрульними можуть бути суперечки, а порушники, користуючись моментом, і зовсім виходити сухими з води.

«Перша складність в тому, що за законодавством у нас поки немає чіткого визначення, хто така «особа з інвалідністю», яким документом це підтверджується. Якщо говорити взагалі, то так, коли водій з інвалідністю, то у нього повинен бути з собою про це документ (якщо немає явних ознак інвалідності, як сказано в новому законі). Але якщо це пасажир? Якщо виникає ситуація, що людина стоїть на знаку і каже: «А я привіз інваліда. Він туди поїхав по справах». І що, поліція буде стояти чекати? Навіть якщо такої людини оштрафують, то він у відповідь докладе документ особи з інвалідністю і скаже: «А я ось його привозив, які до мене питання?», — пояснює автоюрист Володимир Караваєв. «У МУДАКІВ НАПОГОТОВІ ЧОТИРИ ВІДМАЗКИ»
Журналіст autonews.ua дізнався думку про цьому законі у десантника Сергія Калитюка, який отримав поранення в 2014 році і з тих пір їздить на візку, а по місту (живе у Львові) пересувається на автомобілі.

«Щоб ви розуміли, ці паркування зайняті практично завжди, і тільки іноді! — трапляється, що людей там немає. Але зазвичай це відбувається тільки вночі. Одні стають, тому, що просто не надають значення цьому. Вони думають: «Ну що, у нас хіба люди на візках їздять за кермом?» Але є конкретні мудаки, які знають, що це місце для людей з інвалідністю, які їздять на візках, але вони стають, їм все одно. У таких завжди напоготові три відмазки: «місць на парковці немає, тому я став сюди», друга — «так дивись, місць повно, ти можеш стати куди завгодно», третя — «а чого ти його не зганяєш, чого мене зганяєш», і четверта — «а я на п’ять хвилин тільки». У кого совість є, ті без питань прибирають машину, а є такі, які і розповідати нам щось намагаються», — говорить Сергій Калитюк. Такі ж пояснення сьогодні почув і керівник порталу dtp.kiev.ua Влад Антонов, під час «паркувального» рейду в аеропорту «Бориспіль».

«Ніхто, по-перше, ще не знає про збільшення штрафів, і тим більше люди, які паркуються на місцях для людей з інвалідністю. Причини в тому, що люди не дивляться, куди вони паркуються, а дивляться, чи є місце. По-друге, вони не знають, що таке місця для інвалідів та як ними користуватися, а по-третє вони не знають про покарання. І це при тому, що на парковках бувають вільні місця. Але вони як правило далеко. Люди люблять комфорт: якщо приїхали на машині, пройти сто метрів їм вже не хочеться. І вони паркуються з будь-якими можливими і неможливими порушеннями. Але якщо буде проводитися певна робота, якщо водіїв будуть реально штрафувати, то з часом кількість людей стане менше», — сказав нам Влад Антонов.

ЧОМУ ЦЕЙ ЗАКОН НЕОБХІДНИЙ
Насправді, паркуватися там, де їм належить за законом, для людей з інвалідністю принципово важливо.

«По-перше, за Гостом місце для людей з інвалідністю має певні розміри, і воно ширше, ніж звичайне місце. Завдяки цьому я можу повністю відкрити двері, підкотити або викласти коляску, і мене ніхто при цьому не затисне. Тому, що якщо до моєї двері під’їдуть ближче, ніж на метр, я повністю не відкрию двері, мені буде ще важче сісти в машину, а якщо ще ближче, то я просто не зайду. У мене коляска має ширину 62 см, і щоб проходити між машинами потрібно хоча б 75 див. Тому і потрібен цей метр. Плюс за нормативами такі парковки повинні бути розташовані не далі, ніж за 50 метрів від входу. До того ж біля таких парковок, хоч і не завжди, є пандуси, скошені бордюри», — розповідає Сергій Калитюк.

До речі. в законі окремо прописано, що можна оштрафувати і за незаконно наклеєний на машину знак «Інвалід». Що стосується пункту, то Сергій каже, що таких не зустрічав. Зате йому траплялися люди, що мають інвалідність, але їздять без наклейок.
«Є люди, у яких є інвалідність, хвороба якась, які наклейок не мають. Зустрічалися навіть люди з ампутацією ноги. Але вони клеїти наклейку не хочуть, хочуть щоб їх вважали нормальними. Хтось показує посвідчення, хтось ні. Тут нюанс у тому, що людину змусити наклеїти наклейку можна, закон до цього не зобов’язує. Було б правильно у нас ввести американський стандарт — у них людині видається спеціальний жетон, який вони вішають на дзеркало заднього виду. І якщо поліція підходить до машини, відразу цю штуку бачить. Це зручно ще й тим, що можна тимчасово пересісти на інший автомобіль і переважити жетон на нього», — пояснює Сергій Калитюк.

Добавить комментарий

Related Posts

Никаких бензинов и отходов: топ-5 лучших электрокаровНикаких бензинов и отходов: топ-5 лучших электрокаров

С каждым новым годом в мире становится все больше и больше электромобилей. Гиганты автопромышленности радуют новинками. Эксперты, и в первую очередь сами компании делают ставку на автомобили с электрической силовой

Популярний портал автоновинПопулярний портал автоновин

Популярний портал автоновин Більшість представників сильної статі цікавляться такою інформацією, як поява нових моделей автомобілів, новинами зі світу автоперегонів і т.д. Такий інтерес зовсім не означає, що людина має потребу

Правила подбора амортизатора багажникаПравила подбора амортизатора багажника

Правила подбора амортизатора багажника      Амортизаторы играют важную роль в обеспечении комфортабельного вождения и нахождения в салоне транспортного средства. Однако в последнее время производители автомобилей комплектуют данными устройствами не